Wojciech Zastawniak kandydatem na burmistrza Bochni – program wyborczy

Kampania wyborcza nabiera tempa. Pierwszy z kandydatów na burmistrza oficjalnie zaprezentował swój program wyborczy. Wojciech Zastawniak m.in. chce wprowadzić parytet dla pieniędzy przewidzianych na inwestycje, a także program restrukturyzacji spółek komunalnych. Chce też powrócić z tematem drogi śródmiejskiej.

Wojciech Zastawniak startuje na burmistrza z ramienia Komitetu Wyborczego Wyborców „Bochnia Szansą dla Wszystkich”. Ma 43 lata. Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Pracował w Urzędzie Kontroli Skarbowej (6 lat), następnie był szefem Urzędu Skarbowego w Bochni (3 lata) oraz wiceszefem Izby Skarbowej w Krakowie (10 lat). Teraz w tej instytucji jest kierownikiem oddziału podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych oraz podatków majątkowych. Prywatnie mąż i ojciec dwójki dzieci, mieszka w Gierczycach w gminie Bochnia. Jego hobby to pływanie, rower, siłownia i motocykl.

Kandydat na burmistrza ma wsparcie byłego gospodarza Bochni Wojciecha Cholewy, który jest szefem komitetu wyborczego.

Program wyborczy Wojciecha Zastawniaka:

Budżet i inwestycje

1. Opracowanie w ciągu 6 miesięcy od daty wyboru na funkcję burmistrza:

– długofalowej strategii zarządzania majątkiem gminy oraz planu zoptymalizowania wydatków bieżących występujących w samorządzie („postawimy na efektywność i przejrzystość finansów gminy”).

– plan pozyskiwania środków unijnych z perspektywy finansowej 2014-20, który później będzie realizowany.

– program restrukturyzacji spółek komunalnych, w celu lepszego wykorzystania ich potencjału osobowego oraz finansowego na rzecz miasta Bochni.

Inteligentny rozwój

1. Kandydat zamierza wprowadzić parytet dla środków przeznaczonych na inwestycje:

– 70% cele strategiczne Bochni,

– 15% w dyspozycji burmistrza,

– 8% w dyspozycji rady,

– 7% w jako budżet obywatelski, z czego 1% jako propozycja Młodzieżowej Rady Miasta;

2. Wojciech Zastawniak chce też popierać alternatywne sposoby realizacji inwestycji samorządowych poprzez:

– finansowanie ich obligacjami przychodowymi,

– projekty hybrydowe, czyli projekty finansowane ze środków pochodzących z dotacji unijnych oraz od partnerów prywatnych,

– partnerstwo publiczno-prywatne.

Komunikacja i infrastruktura

1. Zamiarem kandydata KWW „Bochnia Szansą dla Wszystkich” jest przejęcie inicjatywy budowy łącznika autostrady A4 z drogą krajową 94 od Zarządu Dróg Wojewódzkich.

2. Kontynuacja budowy drogi K-2 (drugi etap).

3. Opracowanie studium wykonalności dla drogi śródmiejskiej.

4. Wprowadzenie darmowej komunikacji publicznej na terenie miasta Bochni.

5. Zlecenie (w ciągu 12 miesięcy od daty wyboru na funkcję burmistrza) opracowania analizy układu komunikacyjnego Bochni (drogi, parkingi, ścieżki rowerowe, chodniki) w perspektywie 2014-2022.

Wsparcie dla przedsiębiorczości

1. Aktywne poszukiwanie inwestorów dla Bocheńskiej Strefy Aktywności Gospodarczej.

2. Opracowanie systemu zachęt dla przedsiębiorców inwestujących w Bochni.

3. Wykorzystanie potencjału instytucji partnerstwa publiczno-prywatnego przy realizacji projektów inwestycyjnych zapisanych w strategii rozwoju miasta Bochni.

Polityka społeczna

1. Zlecnie opracowania polityki mieszkaniowej Bochni, z uwzględnieniem pomocy dla osób najuboższych i rodzin wielodzietnych (w ciągu 12 miesięcy od daty wyboru na funkcję burmistrza).

2. Wprowadzenie programu Karta Seniora 60+.

3. Wprowadzenie programu „Przyjazny Urząd” w Urzędzie Miasta Bochnia.

4. Zlecenie opracowania programu działań przeciwpowodziowych.

5. Zadbanie o sprawę utrzymania czystości i porządku na terenie Bochni.

Edukacja i odpoczynek

1. Opracowanie strategii oświatowej gminy w perspektywie 2014-2020 (w ciągu 9 miesięcy od daty wyboru na burmistrza).

2. Zaktywizowanie młodzieży w celu budowania społeczeństwa obywatelskiego, poprzez powołanie Młodzieżowej Rady Miasta i projekt „Jak Bochnia powinna wyglądać za 10-20-50 lat”.

3. Opracowanie rocznego oraz wieloletniego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi.

4. Przedstawienie koncepcji utworzenia ośrodka rekreacyjno-wypoczynkowego w przysiółku Na Kąty.

Bochnia znaną marką

1. Przedstawienie strategii promocyjnej Bochni, z uwzględnieniem atrakcji historycznych miasta, infrastruktury rekreacyjno-wypoczynkowej oraz biznesowej (w ciągu 6 miesięcy od daty wyboru na funkcję burmistrza).

2. Wspieranie osób oraz inicjatyw, które mają związek z Bochnią oraz ogłoszenie konkursu na cykliczną imprezę (kulturalną, sportową, gospodarczą itp.), mającą potencjał by stać się wizytówką Bochni nie tylko w Małopolsce ale i w Polsce i w Europie.

3. Wzmocnienie współpracy z miastami partnerskimi, szczególnie na polu kulturalnym i biznesowym.

Opracowania, plany i analizy o których mowa w programie, będą wykonane przede wszystkim z udziałem osób zatrudnionych w Samorządzie Miasta Bochni oraz przy współpracy z instytucjami, przedsiębiorcami i organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie Miasta Bochni
– zapewnia kandydat.

Po niedzieli ma być uruchomiona oficjalna strona internetowa kandydata oraz jego profil na Facebooku. Członkowie komitetu zamierzają też doprowadzić do merytorycznej debaty wszystkich kandydatów na burmistrza w obecnej kampanii samorządowej.