Królówka: nauczyciele odwiedzili Belgię

Szkoła Podstawowa w Królówce rozpoczęła przygodę z kolejnym Comeniusem. Pierwsze spotkanie odbyło się w Belgii. Placówka bierze udział już drugi raz w międzynarodowym projekcie Comenius Partnerskie Projekty Szkół.

Szkołę reprezentowały Małgorzata Makarewicz i Katarzyna Góra. Spotkanie trwało od 3 do 8 listopada i uczestniczyli w nim przedstawiciele wszystkich partnerskich szkół, a więc: Belgii, Bułgarii, Rumunii, Hiszpanii, Włoch, Turcji oraz Francji. Oficjalną siedzibą uczestników Comeniusa stało się na ten czas miasteczko Ouffet oddalone około 150 km od Brukseli. Szkoła, która bierze udział w projekcie znajduje się nieopodal miasteczka Ouffet, w miejscowości Warzee.
Głównym celem spotkania było ustalenie terminów kolejnych wyjazdów oraz przygotowanie harmonogramu realizacji poszczególnych zadań założonych w projekcie. Poza czynnościami organizacyjnymi nauczyciele z poszczególnych krajów prowadzili lekcje w klasach, w języku angielskim lub języku francuskim, uczestnicząc tym samym aktywnie w życiu szkoły.

Podczas pobytu w Belgii pedagodzy odwiedzili Brukselę, w której mogli podziwiać centrum miasta, Parlament Federalny oraz mieli możliwość przygotowania tradycyjnej belgijskiej czekolady. Drugim miastem, które odwiedziliśmy był Liège i to tutaj właśnie przybliżono nam historię Regionu Walońskiego. W miasteczku Ouffet odwiedziliśmy Muzeum Zabawek oraz Urząd Miejski, w którym ugościł nas wiceburmistrz. Wraz z uczniami belgijskiej szkoły mieliśmy również możliwość uczestnictwa w patriotycznej uroczystości – relacjonuje Dariusz Badyla, nauczyciel z Królówki.

W nowym projekcie, który będzie trwał dwa lata, w wyjazdach zagranicznych będą brali udział nauczyciele i uczniowie. Uczniowie szkoły z Królówki odwiedzą Bułgarię oraz Hiszpanię. Przyjazd reprezentantów krajów partnerskich do Polski zaplanowany został na styczeń 2015 r.

Celem projektu jest kształtowanie u uczniów systemu uniwersalnych wartości jak i silnego poczucia jedności z własnym narodem, swoją kulturą i regionem, lecz także stworzenie szansy poznania innych kultur i regionów oraz kształcenie umiejętności porozumiewania się mimo różnic. Mamy więc nadzieje, że uczestnictwo w projekcie pomoże poszerzyć horyzonty i będzie dla uczniów niezapomnianą przygodą, a poprzez wyjazdy zagraniczne i uczestnictwo w wirtualnej społeczności rozwiną oni swoje umiejętności komunikacyjne w języku angielskim – konkluduje Dariusz Badyla.