Gm. Bochnia: budżet na 2012 z nadwyżką

Blisko 48 mln zł po stronie dochodów i niespełna 43 mln zł po stronie wydatków – tak wygląda budżet gminy Bochnia na ten rok. Nadwyżka wynosi 5 mln zł.

Nadwyżka budżetowa zostanie przeznaczona na spłatę pożyczek i kredytów zaciągniętych w latach poprzednich.

Najwięcej, bo aż 20 mln zł pochłonie utrzymanie szkół i przedszkoli, 7 mln zł pomoc społeczna. Na inwestycje zaplanowano 4 mln zł, z czego większość to pieniądze na budowę kanalizacji w 6 miejscowościach. IV etap Kanalizacji Górnej Raby pochłonie: 215 tys. zł (Buczyna, Nieszkowice M., Stradomka). Kanalizacja wsi Stanisławice i rozbudowa oczyszczalni w Damienicach to kolejne 280 tys. zł. Budowa kanalizacji sanitarnej w Bogucicach i Brzeźnicy będzie kosztowała 2,4 mln zł. Rozbudowa oświetlenia ulicznego – 100 tys. zł, Odnowa Centrum Wsi poprzez remont budynków komunalnych (Buczyna, Siedlec, Łapczyca, Pogwizdów, Nieszkowice Małe) – 720 tys. zł.

Dotacja dla Samorządowego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji wyniesie 700 tys. zł, dopłata do cen wody – 500 tys.zł, dopłata do cen ścieków – 200 tys. zł. Na dopłatę do Związku Komunalnego Gmin (składka dla RPK) przewidziano 1,2 mln zł. Na wynagrodzenia i utrzymanie Krytej Pływalni – 1,38 mln zł. Na modernizację i remonty dróg gminnych i wewnętrznych – 800 tys. zł.

Na razie nie wiadomo, jakie drogi zostaną odnowione, jak czytamy w uchwale budżetowej, rozdysponowanie środków na remont dróg nastąpi po wiosennym przeglądzie dokonanym przez Komisję Drogową powołaną przez Radę Gminy, która uwzględni najważniejsze potrzeby w tym zakresie. Na pewno ma być kontynuowana budowa chodnika w Łapczycy, przewidziano na nią 200 tys. zł.

Administracja publiczna pochłonie ponad 3,8 mln zł. Koszty funkcjonowania Rady Gminy to blisko 298 tys. zł (w tym ryczałt Przewodniczącego, Zastępcy przewodniczącego, diety dla radnych, członków komisji, sołtysów, wydatki administracyjne związane z działalnością Rady i Komisji.

Koszty utrzymania Urzędu Gminy to blisko 3,3 mln zł. Na tę kwotę składają się płace pracowników Urzędu Gminy, dodatkowe wynagrodzenie pracowników i pochodne, utrzymanie budynku Urzędu Gminy, zakup środków czystości, wydatki na energię i gaz ,zakup materiałów biurowych, zakupy niezbędnego sprzętu , remont ogrzewania, opłaty pocztowe i telefoniczne, prenumerata Czasopism, Dzienników Urzędowych i Monitorów, szkolenie pracowników i inne.

Obsługa długu publicznego pochłonie prawie 471 tys. zł. W tej kwocie zabezpieczono środki na spłatę odsetek od kredytów i od inwestycji zakończonych. W budżecie przewidziane jest zaciągnięcie kredytu nie wyższego niż 750 tys. zł.