Powiat bez rzecznika praw konsumenta

Wciąż nie wiadomo, kiedy powiat bocheński będzie miał nowego rzecznika praw konsumenta. Przypomnijmy, w czerwcu rada powiatu odwołała z tego stanowiska Małgorzatę Szczeparę (ona sama wcześniej złożyła dymisję). Jak mówi starosta Jacek Pająk, mimo wakatu konsumenci powiatu bocheńskiego mają się do kogo zgłaszać. Funkcjonuje bowiem biuro rzecznika praw konsumentów.

Sprawy związane z prowadzeniem spraw konsumentów są zabezpieczane przez Starostwo Powiatowe w Bochni w postaci zarówno pracy biura rzecznika konsumentów. Rolą biura jest rejestracja, bieżąca korespondencja, informowanie stron o przysługujących możliwościach działania. Kwestia reprezentacji prawnej interesów konsumentów jest realizowana przez oddelegowanych ze starostwa pracowników merytorycznych biura obsługi prawnej – mówi starosta.

Biuro Rzecznika Praw Konsumenta obsługuje jedna osoba, zaś interesy konsumentów w sądzie reprezentują dwie osoby.