Bocheńska Karta Rodzinna. Będzie promocja najchętniej wybieranych partnerów?

W 2016 roku zanotowano 8660 przypadków użycia Bocheńskiej Karty Rodzinnej. W 2016 r. korzystały z niej 2144 osoby, a ulgi oferowało 61 podmiotów. Gdzie karty używano najczęściej?

Szczegółowe informacje są zawarte na slajdach, jakie zaprezentowano podczas ostatniej sesji Rady Miasta Bochnia (kliknij w obrazek, aby powiększyć):

bkr (2)

bkr (3)

bkr (4)

bkr (5)

bkr (6)

bkr (7)

bkr (8)

bkr (9)

bkr (1)

Komisja Rodziny, Zdrowia i Pomocy Społecznej zasugerowała wprowadzenie kilku zmian w funkcjonowaniu programu:

• wydłużenie okresu dysponowania kartą przez dzieci uczące się lub studiujące o jeden rok, czyli do 25 roku życia,

• literalne uwzględnienie dysponentów karty bez ograniczeń wiekowych: rodziców/opiekunów oraz dzieci legitymujących się orzeczeniem o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności,

• wprowadzenie zasady wydawania karty jednorazowo wskazanym osobom bez ograniczeń wiekowych, a dzieciom do 18 roku życia, z możliwością przedłużenia jej ważności w przypadku kontynuowania nauki.

Marek Gruca, szef wspomnianej komisji, postawił też kilka wniosków na przyszłość. Jeden znich dotyczył szerszej promocji BKR. Nadszedł czas, aby podjąć zdecydowane działania marketingowe, wprost dostosowane do oczekiwań użytkowników oraz partnerów BKR. Oczekiwania rodzin wielodzietnych niezmiennie dotyczą ulg w opłatach, np. za wywóz odpadów komunalnych, czy za korzystanie z komunikacji zbiorowej – mówił. Jego zdaniem, program można byłoby promować na Dniach Bochni oraz w czasie Rodzinnej Niedzieli z NGO w Parku Uzbornia, a także poprzez media społecznościowe. Dzisiaj najlepiej przemawia się obrazami, zatem zachęcam do tworzenia i rozpowszechniania spotów wideo, we współpracy z partnerami i beneficjentami. Do tego celu warto wykorzystać łamy Kroniki Bocheńskiej… Czy nie warto na stronach tego miesięcznika atrakcyjnie wyróżnić partnerów przy okazji promując sam program?! Mamy do dyspozycji tablice informacyjnie na terenie całego miasta… – mówił Marek Gruca.

Radny zasugerował też wprowadzenie specjalnej nagrody dla wyróżniających się partnerów. Za przykład niech posłuży wkład własny właściciela Caffeterii Espresso na poczet ulg w ramach BKR, który (według jego obliczeń) w 2016 r. wyniósł ok. 9,5 tys. zł, co stanowi ok. 2/3 wkładu finansowego wszystkich jednostek miejskich, szacowanego na ponad 14 tys. zł. Zdaniem Marka Grucy, nie chodzi o dyplomy, czy okolicznościowe medale, a o nieodpłatne udostępnienie miejsca na płycie Rynku na czas trwania Dni Bochni dla lidera/liderów spośród prywatnych partnerów. Tym sposobem nagrodzona firma mogłaby promować swoje usługi, sprzedawać własne produkty i jednocześnie reklamować ideę BKR – uważa radny.