Budują drogi za 10 mln zł – zdjęcia

Budowa kolektora deszczowego na ul. Topolowej i Wiśniowej w Rzezawie oraz nowe nawierzchnie drogowe w Słomce i w Bochni przy ul. Krzyżanowickiej to wszystko, co dotychczas zostało już zrealizowane w ramach „schetynówki” przebiegającej przez północną część powiatu bocheńskiego. Trwa również remont chodników koło cmentarza i kościoła w Rzezawie.

Na terenie powiatu trwają prace przy modernizacji dwóch „schetynówek” za 10 milionów złotych. W ramach „schetynówki” północnej drogowcy wykonają progi zwalniające, skrzyżowania, chodniki oraz oznakowanie poziome i pionowe. Zamontują bariery ochronne i kasetony nad przejściem dla pieszych. Wyremontują przepust oraz nawierzchnię na długości prawie 3 km. Inwestycja ta przebiega przez miejscowości Bochnia, Słomka, Krzeczów i Rzezawa, a środki na jej realizację pochodzą z budżetu państwa, z budżetu Powiatu Bocheńskiego oraz Gminy Miasta Bochnia i Rzezawa. W partycypowanie włączyły się również firmy Stalprodukt, Werner Kenkel oraz Spółdzielnia Mleczarska w Bochni – mówi Sabina Kierepka z bocheńskiego Starostwa.

W przypadku południowej „schetynówki”, przebiegającej przez pięć gmin, wykonano kanalizację deszczową w Kamionnej, Kopalinach, Leszczynie oraz Starym Wiśniczu. Trwają również prace związane z ułożeniem krawężnika i obrzeży w Kamionnej, Kopalinach i Leszczynie. Dodatkowo drogowcy w Kamyku wycięli drzewa i oczyścili skarpę. Natomiast w Lipnicy Górnej trwają prace związane z budową sieci napowietrznej oświetlenia ulicznego oraz przy budowie chodnika w Kopalinach – wyjaśnia Józef Mroczek, wicestarosta bocheński.

Połowa kwoty na realizację południowej „schetynówki” pochodzi z Narodowego Programu Budowy Dróg Lokalnych, pozostała część z budżetu powiatu bocheńskiego oraz budżetu samorządów gminy Lipnica Murowana, Łapanów, Trzciana i Nowy Wiśnicz. Inwestycja ta wpłynie na poprawę bezpieczeństwa oraz zwiększy płynność ruchu drogowego poprzez wykonanie wyniesionego przejścia dla pieszych oraz tarczy skrzyżowania, budowie ciągów pieszych i rowerowych oraz oznakowania. Wymienione zostanie również oświetlenie jak również zamontowane bariery ochronne. Wyremontowany zostanie także przepust, wykonane zabezpieczenie przed spadającymi odłamkami skalnymi oraz nowa nawierzchnia na długości ponad 5,1 km – dodaje Sabina Kierepka.

Prace w przypadku obu inwestycji zakończą się w tym roku.