Jak postępują prace przy wiaduktach PKP? – zdjęcia

Przebudowa obiektów kolejowych w Bochni nabiera tempa. Niebawem ma być oddana północna strona Stacji Bochnia wraz z peronem nr 2, a także wiadukt na ul. Wodociągowej. Pozostałe trzy przeprawy mają być gotowe za kilka miesięcy.

Obecnie w Stacji Bochnia do eksploatacji oddane są częściowo zmodernizowane tory nr 1 i 3, peron nr 1 oraz przejście podziemne, jako przejście technologiczne. Umożliwia ono komunikację z północnej strony miasta na południową ze względu na zamknięty wiadukt w ciągu ul. Wygoda. Pod koniec marca planujemy oddanie północnej strony stacji Bochnia, tj. torów nr 2, 4, 6, 8 wraz z peronem nr 2 – poinformowała portal mojaBochnia.pl Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Na wiadukcie przy ul. Wygoda zakończyły się prace pod torem nr 2. Obecnie budowane jest koryto dla potoku Babica. Dalsze roboty na obiekcie, tj. pod torem nr 1 planowane są od kwietnia br. Termin zakończenia przebudowy wiaduktu planowany jest na sierpień 2015 r.

Na ul. Krzeczowskiej budowany jest nowy wiadukt w miejsce istniejącego przejazdu kolejowo-drogowego w poziomie szyn. Wykonana została konstrukcja obiektu pod torem nr 2, trwa budowa ścian szczelinowych dojazdów drogowych do obiektu. Zakończenie budowy wiaduktu planowane jest w sierpniu 2015 r. – kontynuuje Dorota Szalacha.

Na wiadukcie w ciągu ul. Majora Bacy prowadzone są prace pod torem nr 1, które potrwają do końca maja i następnie rozpoczną się pod torem nr 2. Zakończenie przebudowy również planowane jest w sierpniu br.

Najbardziej zaawansowane prace są na wiadukcie w ciągu ul. Wodociagowej. Są już w ostatniej fazie i mają się zakończyć na przełomie marca i kwietnia 2015 r – precyzuje Dorota Szalacha. To dobra wiadomość dla kierowców, bo dzięki temu wiaduktowi z ul. Karosek będzie można łatwo przedostać się na ul. Partyzantów, nie przejeżdżając przez skrzyżowanie obok Galerii Rondo. W rejonie tych czterech wiaduktów w Bochni, prowadzone będą jeszcze prace, związane z przebudową dróg, które zostaną zrealizowane do końca 2015 r. – dodaje.

Prace na odcinku Podłęże – Bochnia, w tym przebudowa wiaduktów w Bochni, realizowane są w ramach modernizacji linii kolejowej E30 Kraków – Rzeszów. W wyniku tej kluczowej inwestycji PKP Polskich Linii kolejowych S.A., na trasie kolejowej pomiędzy Krakowem a Rzeszowem, tory zostaną dostosowane do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych. Podniesie się standard obsługi pasażerów, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dzięki nowym obiektom, wyższym peronom, łatwiejsze będzie wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Podróż stanie się bardziej komfortowa, bezpieczniejsza i szybsza – zapowiada rzeczniczka PKP PLK.