Burmistrz nt. reklamy basenu w Proszówkach – oświadczenie

Do naszej redakcji wpłynęło oświadczenie burmistrza Stefana Kolawińskiego. Dotyczy ono reklamy Krytej Pływalni w Proszówkach, na której wykorzystano jego wizerunek.

Reklama Krytej Pływalni w Proszówkach nawiązuje do niedawnej kampanii Krytej Pływalni w Bochni (i towarzyszącego jej hasła „Mieszkam z Bochni, pływam w Bochni”). Hasło zastosowane na reklamie konkurencyjnego basenu brzmi: „Nawet jeśli mieszkasz w Bochni, pływaj jak Twój burmistrz – w Proszówkach”.

OŚWIADCZENIE

W związku z wykorzystaniem mojego wizerunku na bannerach reklamowych Krytej Pływalni w Proszówkach na łamach serwisu www.mojabochnia.pl […], pragnę poinformować, iż nastąpiło to bez mojej wiedzy i zgody.

Hasło reklamowe jest nadużyciem, ponieważ zamieszczone zdjęcie pochodzi z okresu, kiedy nie pełniłem jeszcze funkcji Burmistrza Miasta Bochnia.

Powołując się na powyższe wystąpiłem do Dyrektora Krytej Pływalni w Proszówkach o natychmiastowe i zgodne z prawem uregulowania tej kwestii.

Wykorzystanie do reklamy funkcji Burmistrza Miasta Bochnia nasuwa przypuszczenie, iż sam autorytet Pana Wójta Gminy Bochnia nie jest wystarczający do jej skuteczności i stąd chyba pomysł autora dotyczący wykorzystania wizerunku mojej osoby. Jest mi niezmiernie miło, że moja osoba jest tak pozytywnie postrzegana, iż postanowiono to wykorzystać w celu poprawienia trudnej sytuacji Krytej Pływalni w Proszówkach. Dlatego też jestem zawsze gotowy pomóc i podjąć współpracę, ale na zasadach przyjętych w cywilizowanym społeczeństwie.

Burmistrz Miasta Bochnia
Stefan Kolawiński