Pod koniec sierpnia ogłoszenie przetargu o sprzedaży budynku po pogotowiu

Budynek po byłym pogotowiu ratunkowym ma być sprzedany – tak zdecydowali radni podczas czerwcowej sesji rady powiatu. Obecnie trwa okres wywieszenia w BIP nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży.

Informacja o sprzedaży budynku po pogotowiu pojawiła się w Biuletynie Informacji publicznej 9 sierpnia. Zgodnie z przepisami, musi ona tam figurować 21 dni. Pod koniec sierpnia zatem można ogłosić przetarg.

Zgodnie z przepisami, oferty przetargowe mają być przyjmowane przez 2 miesiące. Dopiero zatem na początku listopada powinno być wiadomo, czy i za ile budynek po byłym pogotowiu został sprzedany.

Cena wywoławcza ustalona w przetargu to 3,6 mln zł plus VAT. W przetargu nie przewidziano ograniczeń co do funkcji, jaką budynek ma pełnić po sprzedaży.

Jeżeli będzie podmiot, który będzie chciał tam zrobić np. hotel i będzie chciał zapłacić milion więcej, i będzie inny podmiot, który da milion mniej, ale będzie tam chciał zrobić rehabilitację, to rehabilitacja będzie tak naprawdę prywatną działalnością usługową. Kontraktacja z NFZ na usługi bezpłatne jest już rozdysponowana i tych pieniędzy więcej nie będzie. Więc nie znajduję celowości, żeby dawać zniżkę dlatego, żeby ktoś mógł mieć tańszy biznesplan dla prywatnej działalności medycznej – mówi starosta Jacek Pająk.