Wyjazd w stronę Łapczycy bardziej niebezpieczny

Wyjazd z Bochni w kierunku Łapczycy po zakończonym remoncie krajowej „czwórki” jest bardziej niebezpieczny niż przed remontem – uważają władze Bochni.

Wcześniej kierowcy wyjeżdżający w stronę Krakowa od ul. Brodzińskiego mieli możliwość bezkolizyjnego wjechania na pas włączeniowy. Po remoncie został on zastąpiony chodnikiem. Sytuację tę skrytykowali internauci komentując wątek „skrzyżowania śmierci” w Bochni od strony Gorzkowa. Opinię podziela też Gustaw Korta, wiceburmistrz Bochni. – Niestety, zamiast zwiększyć bezpieczeństwo w tym miejscu, chodnik spowodował, że włączanie się z terenu Bochni do jej obwodnicy w kierunku Łapczycy stało się bardzo, ale to bardzo niebezpieczne. W miejsce chodnika, który tam został wybudowany, a z tego co wszyscy mogą zauważyć, nie jest uczęszczany, można by ten pas powolnego włączania się do ruchu zrobić – uważa wiceburmistrz.

O opinię na temat sprawy poprosiliśmy Jacka Grygę, dyrektora krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Zostało to wykonane w ramach remontu objętego dofinansowaniem z programu unijnego, było to ukierunkowane pod względem bezpieczeństwa, więc wydaje mi się, że zostało to dokładnie przemyślane i rozwiązanie zostało przyjęte zgodnie z normami bezpieczeństwa, jakie obowiązują w naszym kraju. Nie chcę tego przesądzać, bo nie znam szczegółów, ale chciałbym być pewien, że zostało zrobione wszystko dla poprawy bezpieczeństwa, a nie odwrotnie – mówi Jacek Gryga.

Sprawa jest o tyle trudna, że odcinek drogi krajowej nr 4 w rejonie Bochni jest bardzo ruchliwy i sytuacja ta utrzyma się dopóki nie powstanie autostrada Karków – Tarnów.

There are 12 comments

  1. cytat:,,O opinię na temat sprawy poprosiliśmy Jacka Grygę, dyrektora krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Zostało to wykonane w ramach remontu objętego dofinansowaniem z programu unijnego, było to ukierunkowane pod względem bezpieczeństwa, więc wydaje mi się, że zostało to dokładnie przemyślane i rozwiązanie zostało przyjęte zgodnie z normami bezpieczeństwa, jakie obowiązują w naszym kraju. Nie chcę tego przesądzać, bo nie znam szczegółów, ale chciałbym być pewien, że zostało zrobione wszystko dla poprawy bezpieczeństwa, a nie odwrotnie – mówi Jacek Gryga.”
    Panie Dyrektorze opinia jest taka ,że w większości została modernizacja sknocona i o tym dobrze Pan wie ogłaszając już nowe przetargi na oddanym odcinku .

  2. No rychło wczas sie tym zajęli. Ten pas był potrzebny (o czym juz pisałam pod jednym z artykółów J.K.)a chodnik był skrytykowany od samego początku i to nie tylko przeze mnie. Przepraszam za ostre słowa ale co za tempak to zatwierdził skoro zwykły człowiek widzi że to jest źle zrobione. Czy ten chodnik nie mógł byc troche bliżej skarpy, na pasie zieleni?? I dla pieszych bezpieczniej a dla kierowców!!! Panie Dyrektorze jak Pan nie wie jak coś zrobić to wystarczy zapytać ludzi w tym przypadku kierowców.

  3. Marzenn do fot. P. Michalczyk |

    Zdjęcie powinno być zrobione spod znaku „Ustąp pierwszeństwa” w strone Łapczycy( z punktu wyjazdu). Najlepiej z pozycji kierowcy, żeby pokazać co widać (raczej nie widać) patrząc w lewo i prawą stronę czyli przeszkadzający i niepotrzebny chodnik gdzie wcześniej był zlikwidowany pas ruchu.
    To zdjęcie u góry jest nic nie znaczące, bo widoczny pas jest w niezmienionym stanie a chodnik na tym krótkim, bocznym odcinku nie przeszkadza. Przecież wielka dyskusja toczy się na temat fragmentu chodnika znajdującego sie na głównej czwórce.

  4. IP: jakieś tam |

    Nie bywam na tym skrzyżowaniu. Ale skoro wszyscy piszą, że jest niebezpieczne, to robienie na nim zdjęcia przez kierowcę chyba także do bezpiecznych nie należy? Nie każcie tam fotografować; nie wypada zmniejszać w ten sposób pogłowia redaktorów „MB”.

  5. Chyba powtórka komentarza i nie zmienieę zdania jako kierowca „Właśnie chodzi o wyobraźnię czy Pani na ten pas wolne go ruchu wjeżdżała bez obserwacji co się dzieje po lewej stronie a przy okazji w tej chwili też nic nie widać co za różnica i tak wieksze auto Panią staranuje , a przy poprzednim rozwiazaniu przynajmniej łatwiej było się włączyć do ruchu i dla wiekszego auta były przynajmnie dwa pasy łatwej ominąć to małe auto na prawym pasie którego kierowca wg Pani nic nie widzi a w tym momencie wybór albo w tył auta albo na czołówkę na przeciwległy pas przy masie 30-40 ton trudno wybrać odpowiednie wyjście bo nie ma się szans na wyhamowanie.”

  6. ciekawe dlaczego tak długi okres czasu ten temat był ukryty, od razu w tej sprawie powinno się inbterweniować, dążyć do zmian

  7. wójt gminy Bochnia na spotkaniu z dyrektorem GDDKiA w starostwie powiedział nawet, że po „modernizacji” droga nr 4 jest bardziej niebezpieczna dla kierowców niż przedtem, co jest prawdą, bo świadczy o tym ilość ofiar w ub. roku. i jeszcze wójt podał przykłady nikomu niepotrzebnych bardzo głębokich rowów wzdłuż drogi i nieużywanego chodnika w Kolanowie zamiast pasa włączeniowego na jezdni. szkoda że miejscy i powiatowi notable i prasa lokalna to przemilczeli. pewnie aby nie urazić GDDKiA czyli potencjalnego sojusznika przy łączniku z autostrady. włazid…wo nie popłaca – GDDKiA już wycofała się z łącznika !

  8. Marzenn do IP: jakieś tam, |

    „…robienie na nim zdjęcia przez kierowcę chyba także do bezpiecznych nie należy? ” No to chyba logiczne, ale czepianie się słówek nie ma sensu. Wiadomo, że nie dosłownie „Najlepiej z pozycji kierowcy, żeby pokazać co widać (raczej nie widać) patrząc w lewo” Po prostu poniższe zdjęcie nic nie wykazywało, a na tym dodatkowym o które prosiłam jasno widać jaka jest sytuacja przy wyjeździe.

  9. A swoją drogą patrząc na zdjęcia(od strony fot)… naprawdę nie dało się tego chodnika zrobić po lewej stronie fosy?? Tam jest tyle miejsca, że likwidacja pasa ruchu nie była wcale potrzebna.
    Fakt, że ten chodnik jest mało uczęszczany, ale pora zacząć robić remonty z korzyścią dla obu stron. Tam jest wystarczająco miejsca by chodnik od jezdni oddzielony był pasem zieleni. Czy nie bezpieczniej??

  10. jestem kierowcą na tym odcinku włanczam się co dziennie o godz. 7oo. Panie dyrektorze GDDKiA aby włączyć się do ruchu na 4 trzeba sobie poczekać aż inteligentny kierowca będący na 4 zatrzyma się i mnie przepuści,Zgadzam się ze wszystkimi którzy twierdzą że pas który był przed remontem był bardzo dobrym rozwiązaniem i bezpiecznym to co w tej chwili jest to wielki niewypał a Dyrektor to nie ma wyobrażenia o budowie bezpiecznych zjazdów.Dodatkowo informuje iż na 4 już powstają dziury przy wjeżdzie na parking tuż za mostem na rabie przy skrzyżowaniu na Niepołomice i jeszcze w wielu mijscach jak Sułkowce gdzie robi szie już uskok .Takiego oto mamy Fachowca od GDDKiA.Z poważaniem Roman.

  11. bezsilność burmistrza jest skandaliczna!!!!! zamiast buntować ludzi przeciw obwodnicy Łapczycy powinien pilnować żeby GDDKI rozebrała niepotrzebny chodnik i zrobiła dodatkowy pas włączeniowy !!!!!! minęły 4 miesiące od nagłośnienia tematu i NIC !!!!!!