Reklama

Bezpłatne badania ginekologiczne w Proszówkach w ramach akcji „Rozbierz się i (z)badaj w kobiecym interesie”

W niedzielę, 2 sierpnia br. w Proszówkach odbędzie akcja „Rozbierz się i (z)badaj w kobiecym interesie”. Bezpłatne konsultacje i badania ginekologiczne (USG i cytologia z testem na obecność wirusa HPV) będą przeprowadzane w specjalnym mobilnym gabinecie, na parkingu Krytej Pływalni przy Gminnym Ośrodku Sportu i Rekreacji Bochnia, Proszówki 365.

Inicjatywa powstała w ramach ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej „W kobiecym interesie”, której celem jest zachęcanie Polek do regularnych badań ginekologicznych. Każda kobieta, która przyjdzie na wizytę otrzyma, ulotkę z „Kalendarium badań ginekologicznych każdej Polki”, dzięki któremu będzie wiedziała, kiedy i jakie badania powinna wykonać w trosce o swoje zdrowie. Zapraszamy wszystkie mieszkanki Bochni i okolicznych gmin.

 Każda kobieta, bez względu na wiek, może skorzystać z wizyty w mobilnym gabinecie. Zapisać się można wyłącznie osobiście w dniu akcji od godziny 10:00. Więcej informacji o kampanii mogą Państwo znaleźć w załączonym materiale prasowym oraz na stronie: www.wkobiecyminteresie.pl

Ponad 3 miliony kobiet w Polsce nie chodzi regularnie do ginekologa. Istotnym czynnikiem zniechęcającym Polki do badań ginekologicznych jest silne poczucie wstydu. Podczas pierwszej wizyty u ginekologa odczuwało go blisko 60% z nas. To wyniki z badania dotyczącego opieki ginekologicznej kobiet, które zostało zlecone na potrzeby II edycji kampanii „W kobiecym interesie” i pokazało dużą potrzebę edukacji. Dlatego celem tegorocznej kampanii jest zachęcenie kobiet do regularnych wizyt u ginekologa i edukacja nt. sposobów pokonywania społecznych i psychologicznych barier w odbywaniu regularnych kontroli zdrowotnych.

Inicjatorem kampanii jest Gedeon Richter Polska, firma specjalizująca się w ochronie zdrowia kobiet. – W tegorocznej edycji kampanii chcemy zmierzyć się ze wstydem i go oswoić. Bariery są w nas, ale musimy sobie z nimi radzić, bo wstyd nie może ograniczać profilaktyki zdrowotnej. Dlatego hasłem II edycji kampanii jest „Rozbierz się i (z)badaj w kobiecym interesie”.  – mówi Aneta Grzegorzewska, rzecznik prasowa w Gedeon Richter Polska – firmie, która jest inicjatorem i organizatorem kampanii.

Proszówki będą szóstą miejscowością na trasie mobilnego gabinetu ginekologicznego w tym roku. Podczas akcji odwiedzi on 10 miejscowości zlokalizowanych w województwach świętokrzyskim, małopolskim i śląskim, gdzie w weekendy przeprowadzane będą bezpłatne konsultacje lekarzy ginekologów oraz badania cytologiczne i USG.

Informacja nadesłana