W środę ruszają pomiary natężenia ruchu

W środę 14 września rozpocznie się I tura pomiarów natężenia ruchu. Będą one dotyczyć komunikacji indywidualnej i mają stanowić przygotowywanie Studium Transportowego Miasta Bochnia. Badania zaplanowano w punktach węzłowych układu drogowego (skrzyżowania lub węzły drogowe).

Pomiary na zlecenie Gminy Miasta Bochnia będzie prowadzić firma VIA VISTULA z Krakowa. Obejmą one 6 lokalizacji:

1. Trudna # Brzeska # Krzeczowska # Poniatowskiego
2. Trudna # Kraszewskiego # Gazaris
3. Regis # Kraszewskiego # Bernardyńska
4. Karosek # Więźniów Oświęcimia
5. Samlickiego # Brodzińskiego # Wiśnicka # K. Wielkiego
6. Proszowska # Partyzantów # 20 stycznia.

Celem planowanych badań jest określenie wielkości natężenia potoku pojazdów oraz ustalenie tzw. godziny szczytu. Ich wyniki zostaną wykorzystane podczas II tury pomiarów natężenia ruchu tzw. badań kordonowych, które planowane są w dniach od 20 do 22 września br. Badania kordonowe obejmować będą 9 punktów pomiarowych na wlocie do miasta (kordon zewnętrzny) oraz 9 punktów pomiarowych na wlocie do centrum (kordon wewnętrzny)
– informuje Adam Piskór, z Zespołu ds. Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych i Rewitalizacji Miasta w bocheńskim magistracie.

Kolejnym elementem przygotowywania Studium transportowego dla Bochni będą badania preferencji komunikacyjnych mieszkańców Bochni. Zostaną one przeprowadzone zostaną od 19 września do 2 października. Ankieterzy legitymujący się identyfikatorem ze zdjęciem odwiedzą 450 mieszkańców w ich domach. Celem badań ankietowych jest uzyskanie informacji o preferencjach mieszkańców w sposobie podróżowania do pracy i szkoły oraz przemieszczania się po mieście, a także zebranie ich opinii o systemie transportowym Bochni.

Równolegle planowane są badania społeczne zachowań komunikacyjnych mieszkańców w ramach Zrównoważonego Planu Mobilności Miejskiej, które realizować będzie firma EU-CONSULT z Gdańska.

Prowadzone pomiary natężenia ruchu oraz badania preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców pozwolą na lepsze zrozumienie procesów mobilności miejskiej, co w konsekwencji umożliwi lepsze zaprojektowanie i organizację układu komunikacyjnego oraz wprowadzenie zmian, które usprawnią funkcjonowanie transportu publicznego, ruch pieszy i rowerowy oraz podróże samochodem osobowym – kontynuuje Adam Piskór.

Urzędnicy magistratu proszą kierowców o zrozumienie podczas wykonywania pomiarów natężenia ruchu oraz życzliwe przyjęcie ankieterów i udzielenie odpowiedzi na zadane pytania.