Rzezawa: otwarto przejazd kolejowy

Kierowcy mogą już korzystać z przebudowanego przejazdu kolejowego w Rzezawie. Przez ostatnie miesiące ruch odbywał się objazdami, mieszkańcy mogli też korzystać z tymczasowego przejazdu wzdłuż torów.

W ramach modernizacji linii kolejowej E30 Kraków – Rzeszów, na odcinku Bochnia – Biadoliny, podniesiony został poziom bezpieczeństwa na przejeździe kolejowo-drogowym w Rzezawie. Po zakończeniu prac, polegających na zabudowie nowych urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej oraz nowej nawierzchni torowej, w ubiegłym tygodniu skrzyżowanie zostało udostępnione dla ruchu drogowego. W rejonie skrzyżowania prowadzone będą jeszcze prace wykończeniowe, obejmujące nawierzchnię drogową dojazdów, które planujemy zrealizować do końca czerwca 2015 r. – informuje Dorota Szalacha, rzecznik PKP PLK.

W modernizacji linii kolejowej E30 w powiecie bocheńskim, wymienione zostały szyny i podkłady w torze pierwszym oraz sieć trakcyjna. Zmodernizowano 15 obiektów inżynieryjnych w torze pierwszym, w tym 3 mosty kolejowe i 3 drogowe oraz 1 wiadukt i 8 przepustów.

Standard obsługi podróżnych poprawił nowy peron przy torze nr 1 w Rzezawie, wyposażony w wiaty, ławki, oświetlenie, tablice informacyjne i przystosowany do korzystania przez osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się – zaznacza Dorota Szalacha.

Obecnie trwają prace budowlane w torze nr 2, obejmujące m.in. obiekty inżynieryjne, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz peron nr 2 w Rzezawie. Podniesie się również poziom bezpieczeństwa na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych między Bochnią a Rzezawą, które zostaną przekwalifikowane i wyposażone w nowoczesne urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Główne prace, związane z modernizacją linii kolejowej w powiecie bocheńskim zakończą się w kwietniu br. Realizowane będą jeszcze dalsze prace (tzw. okołotorowe), między innymi związane z budową dróg równoległych wzdłuż linii kolejowej na długości ok. 9 km., które zakończą się w III kwartale 2015 r.

Projekt modernizacji linii kolejowej E30/C-E30, odcinek Kraków – Rzeszów etap III POIiŚ 7.1-30 jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszt, wyniesie ok. 3,4 mld PLN, z czego kwota dofinansowania z UE to ok. 2.3 mld PLN.