Łącznik z drogą wojewódzką za pieniądze rządowe?

Znanych jest coraz więcej szczegółów na temat budowy łącznika zjazdu z autostrady A4 z drogą krajową nr 4 w Bochni. Inwestycja miałaby być współfinansowana przez GDDKiA, wiadomo również, że docelowo ma być ona drogą wojewódzką.

Jak mówi Gustaw Korta, wiceburmistrz Bochni, pewne szczegóły dotyczące podziału finansowania zostały ustalone podczas specjalnego spotkania wicemarszałka Romana Ciepieli, starosty Jacka Pająka i ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka. – Ustalono wstępnie, że minister infrastruktury zajmie się problemem i że jest możliwe współfinansowanie tej inwestycji ze strony rządowej.

Przejście przez linię kolejową miałoby być finansowane przez PKP, włączenie do drogi krajowej nr 4 (poprzez rondo) oraz włączenie do zjazdu z autostrady – przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. – Pozostała część odcinka drogowego byłaby finansowana przez zainteresowane samorządy, w tym przede wszystkim przez województwo małopolskie, powiat bocheński oraz miasto Bochnię – dodaje wiceburmistrz.

Niewykluczone, że w finansowanie budowy łącznika będą też zaangażowane inne samorządy, jak np. gmina Bochnia, gmina Rzezawa czy powiat limanowski. Obecnie jest już gotowe studium ekonomiczno-przestrzenne łącznika, które zostało przekazane do zaopiniowania miastu, powiatowi oraz województwu.

Droga miałaby powstać do końca 2012, być może do połowy 2013 r. Długość planowanego łącznika zjazdu z autostrady A4 z drogą krajową nr 4 w Bochni to ok. 2,5 km, a szacowany koszt to ok. 50 mln zł.

There are 6 comments

  1. Andrzej Brzeźny |

    „Długość planowanego łącznika zjazdu z autostrady A4 z drogą krajową nr 4 w Bochni to ok. 2,5 mln zł…”
    Od kiedy długość czegokolwiek mierzy się w mln zł???

  2. „Długość planowanego łącznika zjazdu z autostrady A4 z drogą krajową nr 4 w Bochni to ok. 2,5 mln zł” – chyba chodzi o 2,5 kilometra –