Reklama

Pozycjonowanie stron lokalne czy ogólnopolskie? Zobacz, jaką strategię SEO warto wybrać!

Im skuteczniejsze działania marketingowe, tym większa szansa na zdobycie nowych Klientów. Wśród metod reklamowych ogromną popularnością cieszy się pozycjonowanie stron. Współczesne SEO posiada dwa znane odłamy: regionalne oraz ogólnopolskie. Zastanawiasz się, jaki wybór będzie najlepszy dla prowadzonego przez Ciebie przedsiębiorstwa? Poznaj charakterystykę obu tych sposobów i dokonuj świadomych decyzji na temat promowania własnej marki.

 

Prezentujemy podstawowe różnice pomiędzy dwiema popularnymi strategiami SEO

Jeżeli szukać różnic pomiędzy pozycjonowaniem stron internetowym w charakterze lokalnym a pozycjonowaniem skierowanym na całą Polskę, łatwo można je dostrzec przede wszystkim podczas opisywania grupy docelowej kampanii przeprowadzonej w Google. W pierwszym przypadku mowa przecież o docieraniu do Klientów znajdujących się w najbliższej okolicy siedziby prowadzonego przez Ciebie przedsiębiorstwa. Jeśli więc założyłeś biznes w atrakcyjnej pod względem sprzedaży miejscowości, takiej jak choćby Lublin, Twoim oczkiem w głowie będzie mieszkaniec stolicy województwa lubelskiego lub osoba znajdująca się w okolicznych, zauważalnie mniejszych miasteczkach. Ogólnopolskie SEO nie skupia się na jednym regionie. Widać to chociażby po frazach kluczowych. Profesjonalne, regionalne pozycjonowanie stron powinno zawierać dodatek geolokalizacji do wyselekcjonowanych przez specjalistów słów. Należy wspomnieć, że wyszukiwarka Google automatycznie namierza sygnał i prezentuje wyniki z promienia kilku kilometrów. Jeśli dopasujesz charakterystyczne hasła do konkretnego miasta, szansa na pokazanie się na pierwszej stronie listy SERP znacząco wzrasta, a to przecież jest główny cel tego typu kampanii reklamowej. Prawda?

Kiedy pozycjonowanie lokalne, a kiedy ogólnopolska walka o szczyt wyszukiwarki? Sprawdź!

Wybór odpowiedniej strategii SEO mocno uzależniony jest od aktualnej sytuacji Twojej firmy. Jeżeli jako przedsiębiorca zdążyłeś już wyrobić markę w konkretnym regionie i planujesz inwazję na kolejne polskie miasta, wówczas idealnie sprawdzi się pozycjonowanie ogólnopolskie. Warto zauważyć, że wyścig na takie frazy jest zauważalnie trudniejszy od lokalnej rywalizacji. Wszystko będzie podyktowane drastycznym wzrostem firm konkurencyjnych. Już na mniejszych arenach jest zauważalne mocne nasycenie rywalizacją o względy potencjalnego Klienta. SEO lokalne stanowi natomiast doskonały wybór dla świeżych biznesów lub dla właścicieli marek, którzy jeszcze nie zaznali smaku poważnego, sprzedażowego sukcesu. Zdominowanie branży w regionie to pierwszy z naprawdę wielu kroków do maksymalizacji dotychczasowych zysków oraz rozpowszechniania asortymentu przedsiębiorstwa. Zwłaszcza, że pozycjonowanie stron ogólnopolskie i lokalne cieszy się nie tylko ogromną popularnością, ale równie wysoką skutecznością w działaniu.