Reklama

Na czym polega pozycjonowanie stron w Google?

Pozycjonowanie stron internetowych. Co o nim wiesz? Im więcej, tym rzecz jasna lepiej dla Ciebie – szczególnie jeśli posiadasz własną witrynę. Pozycjonowanie staje się jednak coraz trudniejszą sztuką – strony internetowe mnożą się przecież w niespotykanym dotąd tempie. Co robią więc specjaliści od SEO, aby poradzić sobie z tym problemem? Na czym opiera się właściwe pozycjonowanie stron internetowych? O tym i o kilku innych ważnych zagadnieniach opowie nam dziś nasz gość – Marek Masalski. Marek zajmuje się pozycjonowaniem stron od lat, a swoją wiedzą dzieli się przy wielu okazjach. Dziś pojawiła się jedna z nich – serdecznie zapraszamy do naszej krótkiej rozmowy!

 

Pozycjonowanie – zacznijmy od definicji

Na początku – aby zapobiec ewentualnym niejasnościom – poprosiliśmy Marka o przedstawienie nam przystępnej definicji procesu pozycjonowania.

– Pozycjonowanie stron często nazywane jest z angielskiego SEO. SEO to skrót od „search engine optimization”. Oznacza to oczywiście optymalizację dla wyszukiwarek internetowych. W taki właśnie sposób określa się działania zmierzające do uzyskania przez daną stronę możliwie najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwarek dla wybranych słów oraz fraz kluczowych.

Jak to się robi?

Przejdźmy więc do rzeczy i porozmawiajmy o kilku konkretnych metodach, którymi specjaliści od SEO posługują się, by pozycjonować strony internetowe.

– Istnieje mnóstwo sposobów na pozycjonowanie i można powiedzieć, że każdy z nich jest tak samo ważny. Do najbardziej klasycznych i znanych zaliczyłbym optymalizację treści oraz kodu witryny, katalogowanie, article marketing oraz strony zapleczowe.

Jak poradzić sobie w gąszczu stron i konkurencji?

 

Jak wiemy, strony internetowe pojawiają się niczym grzyby po deszczu. Jak specjalista od SEO radzi sobie z tym fenomenem?

– To oczywiste, że obecnie jest trudniej niż kiedyś. Osobiście jednak wiele na tym zyskuję. Jestem na rynku SEO od wielu lat, przez co miałem możliwość obserwowania zachodzących zmian na bieżąco. Dzięki temu znam tę branżę jak własną kieszeń i nie daję się zaskoczyć.

Na czym konkretnie polega jednak klucz do skutecznego pozycjonowania w takim gąszczu stron?

– Wbrew pozorom na skrupulatności. Nie lekceważę żadnej z metod, na których opiera się pozycjonowanie stron. Przykładam taką samą uwagę zarówno do optymalizacji kodu witryny, jak i jej tekstu.

A konkurencja?

– To fakt — firm oferujących usługi z zakresu SEO jest bardzo dużo. Uważam jednak, że wiele z nich ma przed sobą jeszcze wiele nauki. Prawdziwych ekspertów nigdy nie będzie zbyt wielu.

Pozycjonowanie w pojedynkę, czy z zespołem?

 

Jak twierdzi Marek Masalski, jeden z kluczy do skutecznego pozycjonowania mimo niesprzyjających okoliczności to umiejętne delegowanie czynności, których nie da się wykonać samemu.

– Mało kto zdaje sobie sprawę z faktu, że wielu prac związanych z SEO nie da się przeprowadzić samemu. Pozycjonowanie stron często wymaga stworzenia kilkudziesięciu lub nawet kilkuset tekstów. Co więcej, każdy z nich musi spełniać konkretne kryteria. Wówczas oddaję tego typu prace w zaufane ręce. Rynek zwiększa wymagania, więc my musimy czasami pomnożyć ilość rąk biorących udział w projekcie.

Wygląda więc na to, że nie taki Diabeł straszny jak go piszą! To pocieszające, że dzięki dokładności, ścisłej współpracy i wiedzy można osiągać tak wiele. To już koniec naszej rozmowy, do której de facto z pewnością kiedyś wrócimy. Ostatnie słowa należą do Marka:

– Korzystając z okazji chciałem podziękować za możliwość publicznego podzielenia się moimi wnioskami! To dla mnie bardzo ważne, by nie tylko gromadzić doświadczenie, lecz także bogacić nim innych. Pozdrawiam wszystkich i do następnego razu!