Reklama

Nowa pracownia multimedialna w wiśnickim Plastyku

W Liceum Plastycznym im. Jana Matejki w Nowym Wiśniczu otwarto nową pracownię multimedialną tzw. Pracownię Kominkową. Opiekunem jest Michał Nieć, nauczyciel specjalizacji fotografia artystyczna oraz przedmiotów artystycznych: podstawy fotografii i filmu oraz projektowanie multimedialne. Z pracowni korzystają wszyscy uczniowie w ramach specjalizacji, zajęć edukacyjnych artystycznych i pozalekcyjnych.


Pracownia multimedialna umożliwi uczniom zdobycie nowych kompetencji, w tym: tworzenia animacji – umiejętności, która ma kluczowe znaczenie na rynku pracy, wspieranie nauczania opartego na TIK, wzrost kompetencji cyfrowych i sprawniejsze posługiwanie się językiem angielskim. Zajęcia w pracowni zwiększą szansę uczniów na zatrudnienie oraz przygotują absolwentów do rynku pracy.

Wyposażenie pracowni:
1. 14 komputerów Apple: 5 stanowisk iMac 21’ Retina, 4 stanowiska iMac 21’ 4k Retina, 4 stanowiska mini Mac oraz stanowisko nauczyciela Mac Book Air 13’.
2. 10 tabletów ciekłokrystalicznych Wacom: 4 stanowiska z Wacom Cintiq 13HD, 4 stano-wiska z Wacom Cintiq 22HD, 2 stanowiska z Wacom Bamboo.
3. Drukarka Brother o formacie maksymalnym A3+ z możliwością skanowania.
4. Drukarka wielkoformatowa Ploter HP Designjet T120 24” (610 mm) o szerokości 610 mm, z funkcją łączności sieciowej i Wi-Fi, która umożliwia drukowanie z niemal każdego miejsca za pośrednictwem laptopa, urządzenia zgodnego z systemem iOS.
5. Drukarka 3D Ultimaker 2+ extended, dzięki której możemy drukować prace uczniów przygotowane na zajęciach oraz rysunki 3D projektów dyplomowych w klasie 4.
6. Dwa quadrocoptery DJI. Phantom oraz Spark. Drony służą uczniom do nauki latania w trakcie której uczą się wykonywać fotografie i filmy z innego punktu widzenia niż do tej pory.
7. Dwa aparaty z możliwością wykonywania Filmów 4k OLYMPUS E-M10 Mark III.
8. Dwie kamery sportowe Xiaomi Yi 4k.
9. Programy:
1) cały pakiet Adobe – od Photoshopa (program do grafiki rastrowej), Illustratora (program do grafiki wektorowej), InDesign (program do składu wydawniczego), przez Dreamweaver (program do tworzenia stron internetowych), AfterEffect (program do tworzenia efektów specjalnych oraz kompozycji filmowych), kończąc na Premiere Pro (program do tworzenia filmów), Audition (do cyfrowej obróbki dźwięku umożliwia tworzenie, miksowanie i budowanie efektów dźwiękowych). Lightroom (program do edycji fotografii).
2) Sculptris, oraz ZBrush (programy do grafiki 3D).
3) Ultimaker Cura do obsługi drukarki 3D.
4) Dragonframe.
Dragonframe to oprogramowanie do animacji poklatkowej. Został wykorzystany do stworzenia pełnometrażowych filmów kinowych, w tym do filmów Disneya: Frankenweenie i Laika’s Koralina, a także do teledysku Shaun the Sheep. Wykorzystano go również do fotografowania scen z zatrzymaniem ruchu w filmach akcji na żywo, w Star Wars: The Force Awakens, i licznych krótkometrażowych filmach krótkometrażowych.

Aby stworzyć podstawowe animacje poklatkowe, oprogramowanie steruje aparatem cyfrowym. Dodatkowe dodatki sprzętowe można podłączyć w celu sterowania oświetleniem i ruchem kamery. Oprogramowanie pozwala użytkownikowi manipulować kamerą i sceną, a następnie łączyć klatki w sekwencję animowanych klatek. Animatorzy mogą przeglądać kilka pojedynczych klatek nałożonych dla porównania, i mogą podglądać sekwencje klatek nałożonych na ruchome tło.


Pracownia ma też przygotowane specjalne stanowisko do wykonywania animacji poklatkowej.

 

Informacja nadesłana