ZUS uruchomił Centrum Obsługi Telefonicznej

Klienci Zakładu Ubezpieczeń Społecznych od tego roku mogą już korzystać z nowej usługi Zakładu – ogólnopolskiej infolinii obsługiwanej przez Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS.

COT jest alternatywą dla osób, które nie korzystają z Internetu, a chcą szybko zasięgnąć informacji lub załatwić konkretną sprawę. Pod numerami telefonicznymi obsługiwanymi przez Centrum można uzyskać wszelkich informacji w zakresie usług świadczonych przez ZUS o charakterze ogólnym oraz indywidualnym, między innymi w sprawach świadczeń emerytalno-rentowych, zasiłków, ubezpieczeń społecznych (zarówno w zakresie dotyczącym płatników składek, jak i ubezpieczonych), obsługi programu „Płatnik” oraz obsługi Nowego Portalu Informacyjnego.

Za pośrednictwem konsultanta COT można również zarezerwować wizytę w danej jednostce ZUS. Poza tymi godzinami, a także w weekendy, do dyspozycji klientów ZUS pozostaje Automatyczny Serwis Informacyjny czynny całą dobę.

W związku z aktualizacją numerów telefonów tarnowski Oddział ZUS oraz Inspektorat ZUS w Bochni zaprasza wszystkich zainteresowanych do kontaktu telefonicznego poprzez Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) – 22 560 16 00. Konsultanci są dostępni w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach 7.00 – 18.00.

W sprawach, których rozstrzygnięcie wymaga bezpośredniego kontaktu z Oddziałem ZUS w Tarnowie lub Inspektoratem ZUS w Bochni, klienci mogą dzwonić pod podane niżej numery telefonów: Oddział ZUS w Tarnowie – tel.14 632 75 00, Inspektorat ZUS w Bochni tel. 14 615 29 10. Pod numerem telefonicznym tarnowskiego Oddziału ZUS można uzyskać również informację o numerach infolinii COT.