Promocja pięknego albumu o Bochni

Dużym zainteresowaniem cieszyło się spotkanie promocyjne albumu pt. „Bochnia”. W restauracji „Salina” autor zdjęć – Mirosław Mroczek i wydawca – Stanisław Bukowiec przedstawili pierwszą w historii miasta fotograficzną publikację prezentującą solny gród i jego zabytki.

Album liczy 128 stron i zawiera ok. 150 zdjęć najważniejszych miejsc Bochni: Rynku, bazyliki św. Mikołaja, kościoła św. Pawła i św. Jana, Kopalni Soli, Plant, cmentarzy, historycznych budynków oraz znanych bocheńskich twarzy. Całość zaprezentowana została w bardzo dobrej oprawie edytorskiej, z interesującą grafiką i redakcją. Poza polskimi podpisami, można znaleźć tłumaczenia na język angielski, niemiecki i hiszpański.
Mirosław Mroczek dokumentujący od kilkunastu lat najciekawsze bocheńskie obiekty opowiadał o swojej pasji i zachęcał, aby raz na jakiś czas wybrać się na spacer po Bochni – bez konkretnego celu. Taka wycieczka pozwoli spojrzeć na miasto z zupełnie innej perspektywy, pozwoli odkryć jego duszę – zachęcał.

Stanisław Bukowiec przedstawił historię powstania albumu, podkreślił niespotykane, magiczne uchwycenie piękna Bochni przez autora fotografii oraz artystyczną oprawę graficzną przygotowaną przez Tadeusza Dzięgielewskiego. Album może stać się świetną promocją Bochni, dla pielgrzymów, turystów, jak również doskonałą pamiątką dla tych, którzy kiedyś z tego miasta wyjechali – podkreślił. Zacytował również fragment wstępu dr. Tadeusza Skoczka – Honorowego Ambasadora Miasta Bochni: „Każdy ma takie miejsce, do którego lubi powracać. Nie zawsze mogą to być powroty fizyczne, rzeczywiste, namacalne. Często muszą być symboliczne, duchowe, wyimaginowane. Z konieczności. Takimi miejscami powrotów w marzeniach może być dom rodzinny, szkoła, rodzina. Takim miejscem magicznym jest dla wielu Bochnia”.

Na zakończenie wystąpił gitarzysta i wokalista ze Szwecji – Aleksander Hellström, a Mirosław Mroczek długo wpisywał dedykacje do egzemplarzy uczestników spotkania.

Album można nabyć w Galerii Bocheńskiej, bocheńskich parafiach, sklepie „u św. Anny” (obok bazyliki), księgarniach (ul. Kościuszki i Rynek) oraz Kopalni Soli (ul. Campi).

Kolejna promocja tego wydawnictwa ma odbyć się w Warszawie – w Muzeum Niepodległości. Takie zaproszenie skierował do twórców albumu dyrektor tej instytucji – dr Tadeusz Skoczek.