Uczniowie z „Budowlanki” walczą o doposażenie pracowni

Uczniowie z koła biologiczno-chemicznego z ZS Nr 2 w Bochni, w ramach konkursu organizowanego na 30-lecie firmy farmaceutycznej Adamed, przygotowali film edukacyjny.

O zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu konkursu decyduje ilość głosów. Główną nagrodą w konkursie jest doposażenie pracowni fizycznej, chemicznej lub biologicznej.

Możemy pomóc uczniom, oddając na nich głosy, gdyż konkurencja jest olbrzymia – z całej Polski nadesłano około 400 zgłoszeń, a jury ogląda tylko 100 filmików z największą liczbą głosów.

Głosować można codziennie tutaj.

Celem konkursu – jak podaje organizator – jest zachęcanie uczniów i nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych do kreatywności, zespołowego działania i tworzenia oryginalnych, inspirujących lekcji edukacyjnych, stanowiących rozszerzenie programu nauczania, w takich przedmiotach jak: chemia, fizyka oraz biologia.

Aby wziąć udział w konkursie należało przygotować scenariusz lekcji edukacyjnej, w formie materiału wideo, na jeden z czterech następujących tematów:
1. Chemia w kuchni i jedzeniu
2. Co by było gdyby?
3. Z czego składa się Wszechświat?
4. Jak komórka przetwarza energię z pożywienia?

Uczniowie z Zespołu Szkół Nr 2 w Bochni przygotowali film w kategorii drugiej – „Co by było gdyby?”, w której należało przedstawić jeden z niewielkich organizmów żywych, którego rola jest ważna, ale może być niedostrzegalna na pierwszy rzut oka. Należało, biorąc pod uwagę np. cykl życiowy organizmów, opisać ich rolę w danym ekosystemie, odpowiedzieć na pytanie: co by było gdyby te organizmy zniknęły z powierzchni ziemi lub naszego ciała.

Uczniowie z „Budowlanki” w roli głównego bohatera swojego filmu obsadzili bakterie z rodzaju Rhizobium i w nietuzinkowy sposób ukazali jej rolę w przyrodzie.