„PRZEPROSINY: Jan Truś przeprasza Marka Bzdeka za to, że w dniu 15 marca 2024 r. podczas konferencji prasowej przekazał nieprawdziwe informacje, co do kwoty wydatkowanej z budżetu Gminy Bochnia na wynagrodzenia wójta, zastępcy, skarbnika i sekretarza Gminy Bochnia, zarzucając przy tym Wójtowi Gminy Bochnia Markowi Bzdekowi rozrzutność, podczas gdy przekazane podczas konferencji dane dotyczące zarobków w/w osób obejmowały również wynagrodzenia współmałżonków zastępcy wójta oraz skarbnika, niezatrudnionych w Gminie Bochnia, czym wprowadził wyborców w błąd oraz naruszył dobra osobiste Wójta Gminy Bochnia Marka Bzdeka.”

Rynek pracy w Bochni za 5 lat: Forum w Staropolskiej Szkole Wyższej

W środę 15 czerwca w Bochni odbędzie się forum poświęcone zmianom obserwowanym na rynku pracy. Organizatorem jest Staropolska Szkoła Wyższa, której wydział funkcjonuje w Bochni.

Forum nie będzie miało charakteru stricte naukowego sympozjum. Część wykładowa przewidziana jest jedynie na początku, zasadniczym elementem forum będą warsztaty z udziałem m.in. przedstawicieli Powiatowego Urzędu Pracy w Bochni. Kierujemy to do młodzieży, która za 3-5 lat będzie na rynku pracy u nas w Bochni. Można prognozować, że przeniosą się do nas tendencje z krajów Unii Europejskiej. Zanikają pewne zawody, a pojawiają się zupełnie nowe i zmienia się kompletnie definicja stanowiska pracy – mówi dr Emilia Barbara Sieńko-Kułakowska, dziekan bocheńskiego wydziału Staropolskiej Szkoły Wyższej.

Zwraca uwagę, że niegdyś wykonywanie danego zawodu wymagało posiadania „twardej wiedzy”, a więc wykształcenia kierunkowego, poświadczonego dyplomem. W tej chwili bardziej potrzebne są umiejętności i kompetencje. Całe nasze forum poświęcone jest właśnie kompetencjom. Wiedza, owszem jest potrzebna, ale bardziej w kontekście umiejętności jej wykorzystania, natomiast czynnikami decydującymi o zatrudnieniu są właśnie różnego rodzaju kompetencje. Są to m.in. kreatywność, czyli niestandardowe podejście do rozwiązywania problemów, umiejętność współpracy w grupie w kulturze międzynarodowej, komunikacja, podejście projektowe, umiejętność organizacji czasu pracy – wylicza Emilia Barbara Sieńko-Kułakowska.

Samorządowe Forum Kształcenia i Zatrudnienia Młodych
Global Job Meeting
Strategie sukcesu na rynku pracy

Miejsce: Budynek Staropolskiej Szkoły Wyższej Wydział w Bochni, ul. Trudna 1
Termin: 15 czerwca 2016 r.

Edycja Inauguracyjna: Poszukiwany, poszukiwana czyli kandydat na 5 z +

Cele:

• Wyposażenie maturzystów, uczniów szkół ponadgimnazjalnych i młodzieży powiatu bocheńskiego w wiedzę na temat aktualnych trendów na polskim i międzynarodowym rynku pracy
• Zaprezentowanie przez ekspertów i pracodawców wymagań i oczekiwań odnośnie kompetencji pracowników
• Wskazanie kierunków rozwoju pożądanych kompetencji na regionalnym, krajowym i międzynarodowym rynku pracy
• Zainicjowanie platformy komunikacyjnej pomiędzy młodzieżą a organizacjami działającymi na i dla rynku pracy

Program:

9.30 – 10.00 rejestracja uczestników
10.00 – 10.20 otwarcie Global Job Meeting – Rektor StSW, Dziekan Wydziału StSW w Bochni, wystąpienia gości honorowych
10.20 – 10.45 Design your success – dr Emilia Sieńko-Kułakowska, STSW
10.45 – 11.00 przerwa
11.00 – 12.00 Kompetencje kluczowe na rynku pracy – warsztat

Kompetencje – czyli co jest ważne dla kogo?
• Komunikatywny
• Myślący analitycznie
• Myślący nieszablonowo, kreatywny
• Elastyczny
• Potrafiący współpracować, tolerancyjny
• Dobrze zorganizowany – czas, praca

12.00 – 12.15 przerwa
12.15 – 12.30 Praktyki międzynarodowe strategią sukcesu
12.30 – 14.00 1 NA 1 z EKSPERTEM
14.00 – 14.30 Poczęstunek + networking
14.30 zakończenie