„PRZEPROSINY: Jan Truś przeprasza Marka Bzdeka za to, że w dniu 15 marca 2024 r. podczas konferencji prasowej przekazał nieprawdziwe informacje, co do kwoty wydatkowanej z budżetu Gminy Bochnia na wynagrodzenia wójta, zastępcy, skarbnika i sekretarza Gminy Bochnia, zarzucając przy tym Wójtowi Gminy Bochnia Markowi Bzdekowi rozrzutność, podczas gdy przekazane podczas konferencji dane dotyczące zarobków w/w osób obejmowały również wynagrodzenia współmałżonków zastępcy wójta oraz skarbnika, niezatrudnionych w Gminie Bochnia, czym wprowadził wyborców w błąd oraz naruszył dobra osobiste Wójta Gminy Bochnia Marka Bzdeka.”

Zamiana liniami nr 1 i 4 po wakacjach

Zamiana liniami nr 1 i 4 nastąpi po wakacjach, ale nie wejdzie w życie z nowym rokiem szkolnym. Uniemożliwia to konieczność przyjęcia uchwały rady miasta oraz zaopiniowania zmian przez starostwo.

Sprawa przejęcia linii nr 1 przez BZK (podmiot należący do miasta) i linii nr 4 przez RPK (spółka gminy Bochnia) pojawiła się w maju, m.in. podczas sesji rady miasta. Od tamtej pory na szczeblu samorządów, jak i zainteresowanych spółek przeprowadzono wstępne rozmowy.

Linia nr 1 ma być obsługiwana testowo przez BZK, a linia nr 4 przez RPK. Te ewentualne zmiany mogą nastąpić, jeżeli Rada Miasta podejmie Uchwałę, co jest możliwe najwcześniej 27 sierpnia br. w tej sprawie, a także lokalizację i nazewnictwo nowych przystanków musi zatwierdzić Starostwo Powiatowe – zapowiada Andrzej Koprowski, asystent burmistrza Bochni.

Niestety, procedury uniemożliwiają wprowadzenie zmian od 1 września. W nowy rok szkolny na pewno wejdziemy bez zmian. Po podsumowaniu (sprawdzeniu opłacalności przedsięwzięcia, a dla pasażerów zapewnienie odpowiedniej jakości usług i częstotliwości kursów), ma zapaść ostateczna decyzja, czy takie rozwiązanie jest satysfakcjonujące i spełnia oczekiwania pasażerów i firm. Oczywiście zarówno pasażerowie korzystający na tych liniach z usług BZK jak i RPK zachowają wszelkie ulgi – zapewnia.

Na nasze pytanie o połączenie obu przedsiębiorstw (postulat te był częścią programu wyborczego Stefana Kolawińskiego już w 2010 r.), Andrzej Koprowski odpowiada: Połączenie firm jest możliwe, jednak musi spełnić kilka przesłanek. Najważniejszymi są: znaczące i zauważalne udogodnienia dla pasażerów, utrzymanie miejsc pracy, opłacalność ekonomiczna przedsięwzięcia (zejście z kosztów obu firm), określenie struktury własnościowej po połączeniu firm. Propozycja połączenia firm lansowana przez poprzednie władze Gminy Bochnia, skutkowała dla miasta dodatkowymi kosztami około 400 tys. zł rocznie i skutkowałaby drastycznym ograniczeniem miejsc pracy.

Niewykluczone, że fuzja RPK i BZK spowodowałaby konieczność mniejszych dopłat do obu przedsiębiorstw. Strata RPK za 2014 rok wyniosła 1 mln 224 tys. zł (jest to zarazem wysokość dotacji z gminnej kasy), a dopłata z budżetu miasta na funkcjonowanie BZK to obecnie 950 tys. zł..