„PRZEPROSINY: Jan Truś przeprasza Marka Bzdeka za to, że w dniu 15 marca 2024 r. podczas konferencji prasowej przekazał nieprawdziwe informacje, co do kwoty wydatkowanej z budżetu Gminy Bochnia na wynagrodzenia wójta, zastępcy, skarbnika i sekretarza Gminy Bochnia, zarzucając przy tym Wójtowi Gminy Bochnia Markowi Bzdekowi rozrzutność, podczas gdy przekazane podczas konferencji dane dotyczące zarobków w/w osób obejmowały również wynagrodzenia współmałżonków zastępcy wójta oraz skarbnika, niezatrudnionych w Gminie Bochnia, czym wprowadził wyborców w błąd oraz naruszył dobra osobiste Wójta Gminy Bochnia Marka Bzdeka.”

Szpital z nową Radą Społeczną

Rada Powiatu bocheńskiego uchwaliła skład nowej Rady Społecznej Szpitala Powiatowego w Bochni. 12-osobowe grono będzie funkcjonowało do 2019 roku.

W skład nowej rady społecznej wchodzą:

1. Przewodniczący – Starosta Bocheński – Ludwik Węgrzyn
2. Członek – Przedstawiciel Wojewody – Jan Kulig
3. Członek – Przedstawiciel Miasta Bochnia – Kazimierz Ścisło
4. Członek – Przedstawiciel Gminy Bochnia – Ewelina Makowska
5. Członek – Przedstawiciel Gminy Żegocina – Jerzy Błoniarz
6. Członek – Przedstawiciel Gminy Łapanów – Robert Roj
7. Członek – Przedstawiciel Gminy Rzezawa – Mariusz Palej
8 Członek – Przedstawiciel Gminy Lipnica Murowana – Tomasz Gromala
9 Członek – Przedstawiciel Gminy Trzciana – Józef Nowak
10 Członek – Przedstawiciel Miasta i Gminy Nowy Wiśnicz – Krzysztof Kołodziejczyk
11 Członek – Przedstawiciel Gminy Drwinia – Jan Pająk
12. Członek – Przedstawiciel Rady Powiatu – Jerzy Łacny.

Zgodnie z ustawą o działalności leczniczej do zadań rady społecznej należy m.in.:

1) przedstawianie podmiotowi tworzącemu wniosków i opinii w sprawach:

– zbycia aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego,

– związanych z przekształceniem lub likwidacją, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności,

2) przedstawianie kierownikowi wniosków i opinii w sprawach:

– planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego,

– rocznego sprawozdania z planu finansowego, w tym planu inwestycyjnego,

– kredytów bankowych lub dotacji,

– zbycia aktywów trwałych oraz zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego,

– regulaminu organizacyjnego;

– dokonywanie okresowych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez pacjentów, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu.