Gm. Bochnia: rezolucją w „kłamliwą propagandę” nt. łącznika

„Rada Gminy Bochnia zwraca się do Radnych Rady Miejskiej w Bochni oraz Rady Powiatu Bocheńskiego z apelem o zaprzestanie kłamliwej propagandy” – czytamy w specjalnej rezolucji. Została ona przyjęta na sesji 31 marca.

Oto treść dokumentu:

Rezolucja nr XXVIII/3/14
Rady Gminy Bochnia
z dnia 31 marca 2014 r.

Rada Gminy Bochnia zwraca się do Radnych Rady Miejskiej w Bochni oraz Rady Powiatu Bocheńskiego z apelem o zaprzestanie kłamliwej propagandy, jakoby niezrealizowanie do tej pory przez samorząd Miasta i Powiatu Bocheńskiego łącznika autostradowego spowodowane było przez wójta i samorząd Gminy Bochnia.

Opinię taką upubliczniają szczególnie osoby odpowiedzialne za nieprzygotowanie tej inwestycji, które ponownie zamierzają ubiegać się o funkcje samorządowe. Pragniemy wyraźnie zaznaczyć, że od 7 lat władze miasta i powiatu forsują wersję łącznika, która w całości znajduje się na obszarze administracyjnym miasta Bochni, a więc brak tak potrzebnej dla regionu inwestycji obciąża wyłącznie burmistrza i starostę oraz nadzorujące ich gremia.

Jednocześnie mieszkańcy regionu powinni wiedzieć, że w opracowaniach inżynierskich przedkładanych przez nich w związku z tą inwestycją, jednym z trzech równorzędnych wariantów jest nadal łącznik w Gorzkowie, na granicy miasta i gminy. W związku z powyższym samorząd gminy, jako strona postępowania zamierza brać udział w postępowaniu administracyjnym i wyrażać logiczne argumenty przemawiające za tą wersją.

Apelujemy, aby rozliczyć osoby odpowiedzialne we władzach samorządowych miasta i powiatu za 7-letni marazm, a także wyjaśnić kulisy podjęcia decyzji o zaniechaniu realizacji planowanej od 30 lat trasy łącznika, który stanowić miał wspólną drogę do autostrady dla mieszkańców Miasta Bochni, Gminy Rzezawa i Gminy Bochnia, umożliwiającą także komunikację z gminnych terenów przemysłowych w Gorzkowie, Krzeczowie i Bochni.

Partykularne interesy osób pełniących funkcje kierownicze w Waszych samorządach nie mogą decydować o dalszym forsowaniu kosztownych, więc nierealnych inwestycji komunikacyjnych.

Przewodniczący Rady
Zofia Pukal